A kezdő környezetvédő

Sötét vagy a környezetvédelemhez? Én is... Ez a blog azért jött létre, mert érdekel, mi az amit meg tudok vagy tudnék tenni, hogy kevesebbet ártsak a természetnek, védjem a környezetet, ne haljanak ki a jegesmedvék, stb. Szerintem érdekes projekt lesz, tudván azt hogy eléggé kényelmes és lusta ember vagyok, aki nehezen változik... A világot egy ember nem váltja meg, de mindenkinek illene megtenni a magáét azért, hogy jobb legyen! Tehát ha egy itt látott tipp szerinted jó ötlet, és nem túl nagy fáradtság neked se, te is kipróbálhatnád... Sok sikert! commandante

Friss topikok

  • Csucsu1111: Szép szép, de ha én a TV-ket kimerem kapcsolni, hogy azok távirányítóval ne lehessenek bekapcsolha... (2011.11.12. 17:35) Lesson 1 - Switch off
  • Csucsu1111: Na most a helyzet az, hogy a leghatékonyabban és legbiztosabban a vízerőművek állítanak elő energi... (2011.11.12. 17:15) Google
  • Csucsu1111: A címből én arra következtettem, hogy ezúttal automataváltós járgányok előnyeire, hátrányaira szer... (2011.11.12. 16:41) 3 pedál helyett 2
  • Csucsu1111: (Nos igen. Ez valóban elég ellent mondásos, sőt! Visszataszító.) A bringázásról az a véleményem, h... (2011.11.12. 16:35) Vizet prédikálni vagymi...
  • megyo: még annyit, h az előző bejegyzésem (a divatossá vált) magyaros jelzővel jellemezhető. nem, a látsz... (2009.01.10. 02:24) Mosogatószer part 2.

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Magyarázkodás

A blog egyelőre még kezdetleges állapotban van, mert infomókus létemre rohadtul lusta voltam kiguberálni hogy hogyan kell ezt testreszabni, illetve nem értek már kb a html-hez se. Ezen majd persze dolgozom egy kicsit... Addigis kösz a türelmet.

Lesson 1 - Switch off

2008.07.19. 20:47 | commandante | 1 komment

Címkék: tipp hibernate villanyszamla aram fogyasztas kikapcsolas stand by shut down

Ezerszer a szánkba rágott tény, de sajnos nagyon sokáig én sem tartottam be rendesen (vagy most sem tartom be eléggé), hogy az elektromos gépeket ha nem használjuk, illik KIKAPCSOLNI! Ilyen pl. a TV, ennél még inkább jellemző a számítógép, ami persze a lassú bootolás miatt néha tényleg irtózatosan kényelmetlen dolog tud lenni (de erre van megoldás, pl alább). Sokan nem foglalkoznak azzal sem, hogy a gépek nagy részét nem elég "stand by" üzemmódba tenni, hogy ne fogyasszanak áramot.

Pár kisebb trükk, amit persze nem én találtam ki, de többé kevésbé használom vagy én vagy nálam gyakrabban kedvesem megteszi helyettem... (van hová fejlődni)

ESTI áramtalanítás

TV, rádió, DVD lejátszó, illetve a gyönyörű PS3 konzolom egy kapcsolóval ellátott elosztón lóg. Este lefekvés előtt szépen áramtalanítunk benne. Egy mozdulat, kb. 5 másodperc odamenni. Az összes cucc memóriája megmarad a másnapi használatig, azaz nem kell izgulni hogy  aTV memóriájából kimennek a csatornák, stb. Persze arra vigyázok, hogy a konzolt előtte kikapcsolom rendesen.:)

PC Shutdown/Sleep/Hybernate

Van ugye egy szép notebookom amin napközben dolgozom, illetve ezt is épp erről írom. Napközben összevissza használom, sokszor sleepbe sem teszem le. A rendszeres használat miatt ez szerintem elfogadható. Este azonban mindenképp kikapcsolom, legrosszabb esetben is sleep-be teszem. Természetesen javasolt a teljes kikapcsolás vagy a hybernate használata. Míg stand by alatt a gép folyamatosan használ energiát, a hibernálás alatt a gép nem használ semmi áramot, bekapcsoláskor mégis minden ugyanúgy fut mint előtte!

Megjegyzem a hibernálás és a sleep/stand by bootolási ideje között szerintem max 3-4 másodperc a különbség (de ha több, akkor is elenyésző szerintem), tehát nekem ne magyarázza senki, hogy lassú/szar a gépe és a bootolás miatt nem kapcsolja ki vagy hibernálja!

A mai nap tanulsága

Most sokan (mármint ha sokan olvasnák ezt...:-) ) biztosan csalódnak, hogy ez egy amolyan ovodás szinvonalú, szájbarágós blog. Hát úgy néz ki az alapoknál kell kezdeni, illetve nem árt tudni, hogy ha már ezeket a nagyon egyszerű dolgokat betartanánk, lényegesen kevesebb energiát használnánk és főleg pazarolnánk el...

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetzold.blog.hu/api/trackback/id/tr32576015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csucsu1111 2011.11.12. 17:35:38

Szép szép, de ha én a TV-ket kimerem kapcsolni, hogy azok távirányítóval ne lehessenek bekapcsolhatók, akkor kitör a parasztgyalázat.
Egyébként meg nem rég megnéztem a lakásban pár cucc fogyasztását. Legnagyobb meglepetésemre a lapos, lcd monitorok a középmezőnyben végeztek. A legtöbbet az elektromos tűzhely, villanyvasaló, porszívó,mikrohullámú sütő, vízmelegítő, esetleg hősugárzó fogyasztja. Itt kilowattokról van szó. Őket követik pár száz wattal a hűtő- és fagyasztószekrények, mosó- és centrifugálógépek és és az LCD monitorok(Hálózati feszültség 230v szorozva a monitor hátoldalába sütött 1 A áramfelvétellel 230 watt!) is. A legkisebb fogyasztóknak a világítótesteket, rádiót és megrökönyödésemre, mindössze 60 wattal a kissé elavult technológiai csodát, a síkképcsöves TV készülékünket találtam.
süti beállítások módosítása